Thursday, February 18, 2010


بابا جون چهارشنبه سوری ظرفیت بی خشونت شدن رو نداره،

برنامه چهارشنبه سوری سبزها نتیجه اش سرکوب خونی سیاه هاست !!!


بعضی از دوستان بر این باور هستند که چهارشنبه سوری روز مناسبی برای جنبش سبز هست، اعتقاد دارن که میشه با کارهای بی خشونت اتحادمون رو نشون بدیم و اطلاع رسانی کنیم. میگن:

"برخلاف نوشته شما (چهارشنبه سوری سبز، نه! روز جهانی زن، آری!) چهار شنبه سوری تنها روزی است که رژیم به دلیل گستردگی مراسم در تک تک کوچه ها و خیابانهای کشور قادر به سرموب و کنترل آن نیست. چهارشنبه سوری یک فرصت تاریخی است تا سبزها بدون خشونت از این فرصت استفاده کنند و شعار های آزادیخواهی رو در سراسر کشور منتشر کنند. در کنار جشن چهار شنبه سوری ، همه محلات کشور با شعار های جنبش سبز خواهد شد. میشه از این فرصت برای پخش سی دی حوادث جنایات رژیم در این هشت ماه گذشته استفاده کرد و کسانی رو که تنها رسانه شون تلویزیون کودتاست آگاه کرد."

خوب اگه هدف بی خشونت و اطلاع رسانی که چه لزومیه چهارشنبه سوری باشه هر روزه دیگه ی رو هم میشه قرار بذاریم و بیایم... چرا چهارشنبه سوری که ما چه بخوایم چه نخوایم عده زیادی اونو به خشونت میکشن وهمین جوریش اراذل و اوباش زیر پای مردم نارنجک میزنن و خصوصا حکومت هم که از خدا شه که خوشنت کنه و بندازه گردنه سبزها... بابا جون آره بخدا من هم خیلی دوست دارم تو هر کوچه و پس کوچه ای اطلاع رسانی کنیم ولی آخه نمیگین چهارشنبه سوری تو این هرج و مرج این ایده خیلی غیره واقعی و دور از دست رسه و به شدت قابل سرکوبه؟!؟


اونهایی که فکر می‌کنن چهارشنبه سوری بستر مناسبی برای فعالیتهای بدون خشونت در جهت اهداف جنبش هست، یا بی خبرند از چند و چون چهارشنبه سوری در سالهای اخیر یا می‌دونن تهران چه خبر میشه و خواسته و ناخواسته تمایل به خشونت دارند.

کسانی که ساکن تهران هستند و چهارشنبه سوری رو تجربه دارند می دونند که بدون هیچ اغراقی شهر تبدیل به میدون جنگ میشه و تا روزها اثر نارنجک‌ها کف خیابون و روی دیوارها هست.

یاد آوری می‌کنم تصاویری که در چهارشنبه سوری‌های اخیر در ذهن تهران نقش بسته چیزی جز شکستن شیشه مغازه‌ها، آتش زدن خودرو پلیس، انداختن نارنجکهای دستی به هرجا حتی از خیابان به داخل اتوبوسها، و خلاصه هر حرکتی که کوچکترین ربطی به سنت زیبای چهارشنبه سوری نداره. تا جایی که شب چهارشنبه سوری سالهای اخیر مدارس، موسسات و شرکتهای خصوصی و دولتی پرسنل رو زودتر از ساعت عادی راهی منازل می‌کنند که به غروب و ... برخورد نکنند.

پلیس تهران به خصوص پس از روی کار آمدن جناب رادان در شب چهارشنبه سوری و روزهای منتهی به آن از هیچ خشونتی نسبت به شهروندان کوتاهی نکرده اند.

حالا تصور کنید که روز روشنشون که چهارشنبه سوری‌های گذشته بود اون بگیر و ببندها تو تهران به راه بود. حالا که شب، شب تار ِ حکومت هست دوستان تصور می کنند که نوازش و مهربانی در انتظار تهرانه؟!!!


من بازم میگم:


چهارشنبه سوری سبز، نه! روز جهانی زن، آری! (دلايل)

1 comment:

  1. کاملا درست میگی
    مطمئنم بعد چهار شنبه سوری تو تلویزیون بازتابی بسیار منفی تر از بازتاب عاشورا خواهیم داشت!
    از الان چندتا جوون سوخته رو در نظر داشته باشید که میان و میگن افرادی که پارچه ی سبز دستشون بود منو آتیش زدن!شده با جراحی پلاستیک آدم گیریم میکنن میندازن گردن سبزا!

    ReplyDelete