Monday, February 15, 2010


چهارشنبه سوری سبز، نه! روز جهانی زن، آری!

به دلایل زیر چهارشنبه سوری روز مناسبی برای اعتراض سبزها نیست و در مقابل روز جهانی زن فرصت مناسبی است برای حمایت و اتحاد زن و مرد سبز به هدف حقوق مساوی برای زن و مرد و آزادی و عدالت اجتماعی برای همه:

چهارشنبه سوری سبز، نه!

- چهارشنبه سوری مراسمی است که هر ساله دولت بهانه برای امنیتی کردن شهر داشته و به راحتی می‌تونه سبزها رو سرکوب کنه.

- چهارشنبه سوری یک روز دولتی نیست (مثل روز قدس ، 16 آذر، یا 22 بهمن) که دولت نتونه به راحتی مخالف‌ها رو سرکوب کنه و برای سرکوب نیاز به تفکیک موافق و مخالف داشته باشه، بلکه از خداشون هست که سرکوب صد درصدی اعمال کنند به بهانه حفظ امنیت شهر.

- چهارشنبه سوری برای مخالفتهای خشونت آمیز و قیام‌های مسلحانه بستر مناسبی است، نه برای جنبش سبز که شعار پیروان و رهبرانش اعتراض مدنی و بدون خشونت هست.

- آشوب در چهارشنبه سوری به راحتی بهانه به دست کودتاچیان میده تا سبزها رو به خاک و خون بکشند و شهرها رو غارت کنند و همه کارها رو به گردن سبزها بیاندازند و ما رو اغتشاشگر بنامند.

- برعکس سبزها می‌تونند سنت چهارشنبه سوری رو به زیبایی برای نشانه اعتراض و اتحاد تغییر دهند و اعلام کنند که امسال ما برای شهدای سبز مراسم مثلا شمع روشن کردن و یا ... رو انجام میدیم که صرفا غیرخشونتی باشه.

روز جهانی زن، آری!

- در هشت ماه گذشته پس از انتخابات، زنان دلیرانه در اعتراضات شرکت کرده و بی تردید در بسیاری از مواقع یکه تاز، حضور سبزشان را اعلام کردند. 8 مارس اولین روزیست که به نام آنان و به افتخار آنان می‌توان باهم، خواسته‌های مردم سبز را به رهبری زنان و دختران سبز اعلام کنیم.

- 8 مارس یک روز جهانی است و سرکوبی دولت تاوان برخورد سازمانهای بین‌المللی رو در پیش داره و به راحتی چهارشنبه سوری قابل سرکوب نیست.

- زنان طرفدار و سمبل صلحند وجنبش زنان خواستار برابری و تغییرات بی‌خشونت و احیای حقوق بشر و دموکراسی هستند و مخالف حرکتهای خشونت آمیز و مسلحانه. بنابراین اهداف جنبش زنان بسیار هماهنگ با هدف جنبش سبز می باشد.

- 8 مارس برای سبزها می‌تونه اتحادی باشه از همه زنان و دختران آزادی خواه ایران در کنار مادران عزادار، کانون مدافعا حقوق بشر، وکلا و روزنامه نگاران عزیز و تمامی مردان و حامیان سبز حقوق انسانی.

No comments:

Post a Comment